GÆLDENDE REJSEBETINGELSER 
Bella Rejser ApS (agent) formidler rejser på vegne af Bella Rejser SL (Arrangør) ifølge disse rejsebetingelser.
Betaling: 
Ved indbetaling af depositum eller rejsens fulde pris, accepterer kunden samtidig Bella Rejser SL’s gældende vilkår for rejsen.
Prisen: 
Grundprisen er pr. person i delt dobbeltværelse/-lejlighed og inkluderer det der er anført i den rejseinformation, som vedhæftes bestillingen sammen med rejsebeviset. Eventuelle tilkøb udover grundprisen vil fremgå af rejsebevis/faktura. Vælger man at udeblive fra dele af programmet, vil prisen stadig være den samme. Prisen er inkl. moms.
Kundens ændringer, overdragelser og annulleringer:
Når der er indbetalt depositum eller rejsens fulde pris, er aftalen bindende. Ændringer, overdragelser eller annulleringer kan herefter kun ske i henhold til nedenstående bestemmelser. Kunden hæfter helt eller delvist for rejsens pris afhængig af tidspunktet for ændring eller annullering.
Ændring af rejse:
Indtil 60 dage før afrejse kan kunden ændre rejsen til en anden rejse hos Bella Rejser mod et ændringsgebyr på kr. 1.000,- pr. person, forudsat at rejsedeltagerne er de samme.
Ved ændringer foretaget mellem 60 og 7 arbejdsdage før afrejse kan ændring kun ske efter aftale med Bella Rejser og mod et ændringsgebyr på kr. 5.000,- pr. person. Ændring kan kun gennemføres, såfremt vores samarbejdspartnere (flyselskaber, hoteller m.v.) tillader det.
Overdragelse af rejsen:
Rejsen kan overdrages til en anden person, som opfylder betingelserne for deltagelse, indtil senest 7 arbejdsdage før afrejse, jf. §16 i pakkerejseloven. Overdragelsen skal meddeles skriftligt til Bella Rejser.
Der opkræves et gebyr på kr. 5.000,- pr. person for overdragelsen. Overdrager og erhverver hæfter solidarisk for betalingen af eventuelle udeståender samt eventuelle meromkostninger, der måtte følge af overdragelsen.
Annullering af rejsen:
Information om annullering skal gives omgående og skriftligt til Bella Rejser.
Kunden kan vælge at forsikre sig mod annullering, hvis man bliver forhindret i at rejse på grund af sygdom m.v. En afbestillingsforsikring træder i så fald i kraft. Kunden sender selv lægeerklæring direkte til sit forsikringsselskab sammen med den sygeerklæring, der rekvireres direkte hos forsikringsselskabet eller via dets hjemmeside.
Da flybilletter, hotelværelser/-lejligheder samt visse entrébilletter på arrangerede udflugter bestilles og betales forud, og ofte ikke kan refunderes, gælder følgende afbestillingsregler:
Indtil 60 dage før afrejse:
Det indbetalte beløb refunderes med undtagelse af depositum. Depositummet udgør 3.000 kr. pr. person og dækker tillige administrationsgebyr i forbindelse med afbestillingen.
Mindre end 60 dage før afrejse:
Hele rejsens fakturerede pris er tabt.
Kundens ansvar: 
Det er kundens pligt at kontrollere, at Bella Rejsers rejsebevis/faktura stemmer overens med kundens bestilling (især er det meget vigtigt, at navnet i rejsebeviset stemmer overens med navnet i passet, da man ellers kan blive afvist ved check-in i lufthavnene). Det er ligeledes kundens ansvar at sørge for, at passet er gyldigt. Bella Rejser påtager sig intet ansvar for følgerne ved at have opgivet ukorrekte oplysninger. Kunden skal ud over sit pas sørge for at medbringe det blå sygesikringskort og eventuelt rejseforsikring.
Krav til fysisk formåen og assistance:
Bella Rejser følger gældende bestemmelser i henhold til Pakkerejseloven og har ret til at fastsætte rimelige drifts- og servicevilkår, der sikrer en tryg og rettidig rejse for alle deltagere.
Vores rejser forudsætter, at deltagerne fuldt ud kan klare sig selv (fysisk og psykisk). Rejserne er ikke tilpasset personer med bevægelseshandicap, og rejseledere eller andet personale er ikke forpligtet til at hjælpe med løft, bagage eller lignende. På mange rejser forekommer længere gåture, ofte over 5 kilometer pr. dag.
Rejsearrangøren og rejselederen forbeholder sig retten til at afvise deltagere, der vurderes ikke at have den nødvendige fysiske eller psykiske formåen til at gennemføre rejsen eller enkelte udflugter uden ulempe for de øvrige gæster. En sådan afvisning ligger uden for arrangørens ansvar og sker af hensyn til sikkerhed og trivsel.
Af hensyn til alle rejsende tilbyder Bella Rejser ikke individuel assistance i lufthavnen. Gæster, der selv bestiller assistance uden om arrangøren, skal være opmærksomme på, at transferbussen ikke kan vente og kan være kørt, når assistancen er afsluttet.
Bagage: 
Antal kilo der må medbringes, vil fremgå af rejsepapirerne som sendes 2-3 uger før afrejse.
Bella Rejsers ændringer/aflysninger: 
Bella Rejser tager forbehold for nødvendige ændringer af rejsen samt aflysning. Er der ikke nok tilmeldte, kan det blive nødvendigt at aflyse rejsen, og kunden vil få refunderet sin indbetaling til Bella Rejser. Bella Rejser kan med et varsel på 20 dage aflyse en planlagt rejse. Ved eventuelle ændringer af rejsen vil kunden blive informeret herom. Ved væsentlige ændringer kan kunden afbestille sin rejse og få refunderet sin indbetaling til Bella Rejser. Hvis udenrigsministeriet på afrejsetidspunktet fraråder rejser til rejsemålet, og Bella Rejser derfor bliver nødt til at annullere rejsen, vil hele rejsens pris blive tilbagebetalt indenfor 7 dage efter annulleringstidspunkt.
Flyforsinkelser: 
Forsinkelser kan desværre opstå, og kan skyldes tekniske fejl, vejrforhold eller overbelastning af lufttrafikken. I tilfælde af forsinkelser skal du følge den information, som du får af flyselskabet eller flyselskabets repræsentant. Bella Rejser vil så vidt som muligt holde dig informeret om situationen, og efterfølgende vejlede om hvorvidt du har mulighed for at kræve erstatning hos flyselskabet ifølge EU-forordningen 261/2004.
Denne præciserer også at evt. erstatning er en sag direkte imellem kunden og flyselskabet. Bella Rejser kan således ikke søge erstatning på vores kunders vegne.
Prisændringer efter aftalens indgåelse: 
Rejsens pris er baseret på de gældende afgifter, skatter og valutakurser, der er opgivet i rejsepapirerne. Bella Rejser tager forbehold for pludselige prisstigninger/-fald pga. ændringer i valutakurser, skatter og afgifter samt eventuelle gebyrer ved fx lufthavns-, landings- og startafgifter. En prisforhøjelse skal varsles senest 3 uger før afrejse og må ikke overstige 10% af rejsens pris. I modsat fald kan kunden afbestille sin rejse, og få refunderet sin indbetaling til Bella Rejser. Dette skal gøres senest 1 uge efter oplysningen om prisforhøjelsen er givet. Ved prisfald vil kunden ligeledes blive informeret herom, og Bella Rejser vil godtgøre den rejsende beløbet, hvis det overstiger 200 kr. Prisfald indenfor 3 uger før afrejse vil ikke blive godtgjort.
Lokale turistskatter: 
Eventuelle turistskatter på rejsemålet er Bella Rejser uvedkommende og betales af kunden direkte til hotellet. Hvis der er indført lokal turistskat på rejsemålet, vil prisen cirka være mellem 35 og 75 kr. pr. person pr. nat.
Reklamationer: 
Reklamationer håndteres af Bella Rejser ApS (agent) på vegne af Bella Rejser SL (arrangør). Eventuelle reklamationer under rejsen skal straks fremsættes overfor luftfartsselskabet eller hotellet, til rejselederen eller om nødvendigt til Bella Rejser, efter at kunden har opdaget manglen, således at manglen kan blive afhjulpet hurtigst muligt. Det anbefales at få en afgivet reklamation dokumenteret skriftligt, hvis manglen ikke kunne afhjælpes tilfredsstillende. En eventuel manglende reklamation under rejsen kan medføre, at Bella Rejser ikke kan yde nogen former for kompensation, uanset om dette ville være berettiget.
Rejsepapirer: 
Kunden vil umiddelbart efter sin tilmelding modtage rejsebevis/faktura samt nødvendige informationer om betalingstermin, rejsetidspunkter mv. To til tre uger inden afrejse modtager kunden yderligere rejseinformation som indeholder præcist mødested og -tidspunkt for busafhentning.  
Rejsearrangør:
Bella Rejser SL (Travel Agency: I-AV- 0004892.1), C. Robles, 2, 38400 Puerto de la Cruz er rejsearrangør af de af Bella Rejser ApS formidlede rejser, og aftalen indgås mellem rejsearrangør og kunde på betingelserne i disse rejsebestemmelser.
22. oktober 2025
